تهران، مجيديه شمالی، ميدان ملت، خيابان قليچ خانی، پلاك ١٠٠
دکتر الهه ثناگو » فیبروم رحم چه نشانه های دارد؟

فیبروم رحم چه نشانه های دارد؟

نوبت دهی و مشاوره آنلاین دکتر الهه ثناگو

فیبروم رحم چه نشانه های دارد ؟

فیبروم های رحمی توده های غیر عادی هستند که می تواند موجب درد در ناحیه شکم و عادت های ماهیانه دردناک شوند . به طور معمول فیبروم های رحمی در ابتدا بدون علامت خواهند بود و علت اصلی این بیماری مشخص نشده است . لازم به ذکر است، فیبروم های رحمی توده های سرطانی نیستند و یکی از بیماری های شایع در میان زنان به شمار می آید .

فیبروم رحم چه نشانه های دارد ؟

انواع فیبروم رحم

فیبرو های رحمی دارای انواع خاصی می باشد که در ادامه به شرح آن ها می پردازیم، لازم به ذکر است که هر کدام از این نوع فیبروم ها در بخش های خاصی از فضای رحم ایجاد می شود .

• فیبروم داخلی
  • فیبروم ساب سروز
  • فیبروم ساقه دار
  • فیبروم ساب موکوزال

علت ایجاد فیبروم رحم چیست ؟

فیبروم رحم یکی از بیماری های شایع در میان زنان است که علت اصلی آن شناخته نشده است، اما مواردی هستند که می تواند موجب ابتلا به این بیماری شود که عبارت است از: ژنتیک و داشتن سابقه خانوادگی، هورمون ها، بارداری و زایمان از عواملی هستند که شانس ابتلا به این بیماری را افزایش دهد . از دیگر عواملی که می تواند موجب ابتلا به این بیماری شود اضافه وزن و سنین بالای سی سال می باشد .

علائم و نشانه های فیبروم های رحم

فیبروم رحم بیماری است که در ابتدا بدون علامت خواهد بود اما لازم است بدانید که علائم این بیماری بسته به نوع و ناحیه ای که قرار گرفته است متفاوت می باشد .

به طور مثال افرادی که به بیماری فیبروم رحم در سنین یائسگی مبتلا شده باشند و اندازه این توده کوچک باشد به طور معمول هیچ نوع نشانه ای نخواهد داشت . فیبروم های رحمی که در این دوران یا سنین بعد از یائسگی ایجاد می شود کوچک و منقبض خواهند بود .

اما نشانه های کلی بیماری فیبروم رحم به شرح ذیل خواهد بود …

خونریزی شدید

به طور معمول خونریزی ها در دوران قاعدگی و در فواصل این زمان به صورت لخته های خونی اتفاق خواهد افتد .

احساس درد در زمان دوران قاعدگی و برقراری رابطه جنسی

طولانی شدن مدت زمان دوره قاعدگی

احساس فشار در شکم، تورم و بزرگ شدن شکم

دکتر الهه ثناگو جراح و متخصص زنان و زایمان، با استفاده از روش های تشخیصی و درمانی مجهز به بررسی بیماری ها و جراحی های زیبایی زنان می پردازد و از بروز عوارض زیاد جلوگیری می کند. جهت مشاوره با بهترین جراح زیبایی زنان در تهران می توانید با شماره ۲۶۳۱۸۹۲۶ تماس بگیرید یا به آدرس اینستاگرام دکتر الهه ثناگو مراجعه نمایید.

شیوه تشخیص فیبرو م رحم

تشخیص بیماری فیبروم های رحمی بسته به نوع توده و ناحیه قرارگیری آن ها متفاوت می باشد . روش های مختلفی به منظور تشخیص بیماری فیبروم رحم وجود دارد که عبارت است از : سونوگرافی و ام.آر.آی می باشد . لازم است بدانید که انجام سونوگرافی هر شش ماه یکبار ضروری خواهد بود .

درمان فیبروم رحم

درمان بیماری فیبروم رحم بسته به شدت بیماری و نوع ناحیه قرار گیری آن متفاوت می باشد . به طور معمول آنچه در نوع درمان دخیل است سن، وضعیت سلامت عمومی و اندازه توده های رحمی در انتخاب روش درمان موثر خواهد بود .

لازم است بدانید که برخی از فیبروم ها نیازی به درمان نخواهند داشت . روش های درمان بیماری فیبروم رحم بهتر است تحت نظر متخصص زنان و زایمان مشخص گردد . به طور معمول روش های درمان بیماری فیبروم رحم شامل: درمان دارویی و جراحی خواهد بود .

پیشگیری بهتر از درمان است . در صورتی که سابقه این بیماری در میان اطرافیان شما وجود دارد بهتر است به علائم آن توجه نمایید و تحت کنترل قرار گیرید . انجام جراحی فیبروم های رحمی به ظرافت بسیار زیادی نیاز دارد، در نتیجه به منظور پیشگیری از بروز عوارض ناشی از جراحی حتما در انتخاب پزشک و متخصص زنان و زایمان دقت لازم را داشته باشید .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 13 میانگین: 3.8]