تهران، مجيديه شمالی، ميدان ملت، خيابان قليچ خانی، پلاك ١٠٠
خانه » آیا لابیاپلاستی درد دارد؟
مدت زمان مطالعه 5 دقیقه

آیا لابیاپلاستی درد دارد؟

نوبت دهی و مشاوره آنلاین دکتر الهه ثناگو
مدت زمان مطالعه 5 دقیقه

انسان هر چیز زیبایی را دوست دارد و علاقه به زیبایی جز لاینفک احساست بشری است. همان طور که می دانید زیبایی نسبی است و معیاری های زیبایی در هر فرد متفاوت است. در مورد ناحیه تناسلی و لابیاها هم به هر حال مثل همه ی اعضای بدن اشکال مختلفی از لابیاها وجود داد و یک شکل ثابت نیست و در هر حالت و هر فرمی می تواند وجود داشته باشد و می تواند در نوع خودش زیبا باشد.

ولی در بعضی از موارد واقعا اشکالاتی، واقعی در جراحی وجود دارد که می توانیم با انجام جراحی آن ها را برطرف و زیباتر کنیم به طور مثال ممکن است لابیاها غیر قرینگی خیلی واضحی در آن ها مشاهده شود یا اینکه بیش از حد بزرگ باشند و چین های متعدد  داشته باشند که از نظر رنگ، زیبایی و بهداشتی برای آن فرد مشکلاتی را ایجاد می کنند و می توانند باعث عدم اعتماد به نفس خانم در مورد شکل ظاهری بدن خودش شوند و باعث کاهش میل و لذت جنس و همچنین کاهش ارگاسم (ارضا شدن) در آن خانم شود، که در این موارد توصیه جراح زیبایی زنان انجام جراحی و رفع این اختلالات می باشد.

ولی متاسفانه در فرهنگ و جامعه ما خیلی از خانم ها به دلیل شرم و حیایی روی این ناحیه دارند یا خیلی از آن ها به دلیل ترس از درد و ترس از جراحی به پزشک مراجعه نمی کنند و از انجام جراحی اجتناب می ورزند . ولی این مشکل همیشه با آن ها است و همیشه بخشی از ذهن آن ها درگیر این جریان است و باعث اختلال در زندگی جنسی آن ها می شود.

آیا لابیاپلاستی درد دارد؟

چگونگی عمل لابیاپلاستی و درد ناشی از آن

لابیاپلاستی تحت بیحسی موضعی، در مطب به صورت سرپایی قابل انجام است، همچنین می تواند در بیمارستان با یک خواب بسیار کوتاه یا بیهوشی عمومی انجام گردد، که البته توصیه جراحان زیبایی زنان انجام این جراحی در بیمارستان و تحت بیهوشی می باشد. به دلیل اینکه امنیت جراحی بهتر می شود و همچنین نتیجه برای بیمار بهتر و جراح راحت تر می باشد.

لذا انجام جراحی لابیاپلاستی درد ندارد به دلیل اینکه جراحی تحت بی حسی موضعی و بیهوشی عمومی یا بی دردی نخاعی انجام می شود و به هر حال، آن ناحیه بی حس بوده و بیمار دردی ندارد.

برخلاف تصور عمومی بعد از انجام جراحی دردی زیادی در بیمار دیده نمی شود و آن هم به دلیل وضعیت خونرسانی آن ناحیه است که چون خونرسانی خیلی خوبی دارد، ترمیم در آن ناحیه سریع انجام شود و سبب می شود تا حس درد در آن ناحیه خیلی کمتر و قابل تحمل باشد.

در جراحی لابیاپلاستی آن ناحیه برش داده شده و بخیه زده می شود و بافت اضافه برداشته می شود. ولی حداکثر درد در چند ساعت اول بعد از عمل است که آن هم با یک مسکن خیلی معمولی می توان درد بیمار را کنترل کرد و خیلی برای بیمار اذیت کننده نخواعد بود.

تفاوت میزان درد در انواع جراحی های لابیاپلاستی

حال اینکه جراحی را به کدام روش انجام دهیم خیلی تفاوتی در میزان درد بیمار ندارد جراحی را می توان با  کمک لیزر یا جراحی سنتی انجام داد که به هر حال این بستگی به مهارت جراح دارد که این کار را انجام می دهد. زمانی که این جراحی با ظرافت انجام شود و بخیه های که پزشک می زند با دقت و حوصله انجام شود زیرا ناحیه ای است که خیلی ظریف باید روی آن کار کرد. زمانی که به درستی جراحی انجام شود درد پس از عمل بسیار کمتر خواهد بود و حال اینکه هیچ فرقی بین جراحی سنتی لابیاپلاستی و لیزر نخواهد بود.

دکتر الهه ثناگو - لابیاپلاستیسن مناسب انجام عمل لابیاپلاستی

مورد دیگر اینکه لابیاپلاستی را در هر سنی می توان انجام داد. در خانم های مسن و دختران نوجوانان در سنین چند سال پس از بلوغ به علت اینکه هورمون های جسی افزایش پیدا می کنند.

ممکن است شکل لابیاها به تدریج عوض شود و دختران ما هم که روی خیلی حس زیبایی روی هر منطقه ار بدن خود حساس هستند و اگر واقعا تصور می کنند روی این منطقه مشکل زیبایی به وجود آمده توصیه می شود حتما به پزشک مراجعه کنند و در صورت صلاح دید پزشک این جراحی انجام شود و این جراحی هیچ ارتباطی به پرده بکارت بیمار ندارد و مشکلی در آن زمینه برای بیمار ایجاد نمی کند.

دوران نقاهت جراحی لابیاپلاستی

دوران نقاهت پس از عمل بسیار کوتاه است و تنها چند روز به بیمار توصیه می شود تا خیلی پیاده روی نداشته باشد و استراحت نماید از رانندگی کردن و ایستادن اجتناب ورزد زیرا این ناحیه بافت ظریفی دارد و سریعا در بافت مایع تجمع پیدا می کند و می تواند روی بخیه ها اختلال ایجاد نماید. همچنین بهتر است پس از جراحی لابیاپلاستی به مدت چهل روز از انجام فعالیت های سنگین ورزشی و تماس جنسی اجتناب ورزید.

در صورتی که بیمار با جراح زیبایی زنان همکاری داشته باشد و چند روز اول را بیشتر استراحت کند. سریعا ترمیم در آن منطقه انجام می شود و مشکلی هم برای بیمار پیش نمی آید.

آیا جای بخیه ها پس از عمل باقی می ماند؟

آنچه برای بیماران بسیار حائز اهمیت است، آیا جای جراحی بعد از عمل باقی می ماند؟ به هیچ وجه هیچ کس متوجه نمی شود که بیمار قبلا روی این ناحیه عمل شده است و البته تمام این موارد بسته به این دارد که یک جراح با دقت و حوصله این عمل را انجام دهد تا رد عمل باقی نماند چون این ناحیه خونرسانی خوبی دارد خیلی خوب ترمیم شده و خیلی تمیز و زیبا می شود.

آیا جراحی لابیاپلاستی برگشت پذیر است؟

جراحی لابیاپلاستی برگشت پذیر نیست و پس از چند سال شکل ظاهری مجدد عوض نمی شود و همان طور که ترمیم شده همان طور باقی می ماند. خطوط عمل هم قابل تشخیص نیست و کسی متوجه جراحی در این ناحیه نمی شود و مشکلی حین مقاربت برای بیمار ایجاد نمی کند و بیمار دردی هنگام تماس جنسی نخواهد داشت و اینکه چون بافت های اضافه برداشته شده و آن منطقه به حالت نرمال برگشته اتفاقا میل جنسی وحس جنسی در آن ناحیه بیشتر شده و لذت جنسی بهتر می شود.

نتیجه گیری

جراحی لابیاپلاستی هیچ گونه دردی برای فرد به همراه نخواهد داشت. در صورتی که تمایل دارید این جراحی را انجام دهید بهتر است در انتخاب جراح زیبایی زنان دقت لازم و کافی را داشته باشید تا از بروز عوارض ناشی از جراحی پیشگیری نمایید.

(Visited 4,925 times, 2 visits today)

برچسب ها: