خشکی واژن

یکی از بیماری های شایع در میان زنان خشکی واژن می باشد . این بیماری با افزایش سن و تغییر سطح هورمون ها ایجاد می شود، همین امر سبب می شود تا دیواره واژن نازک شود و منجر به خشکی واژن شود .

خشکی واژن یک بیماری جدی در میان زنان که در سنین مختلف ایجاد می شود و فرد را درگیر می کند . معمولا این بیماری به دلیل کاهش سطح هورمون های بدن و نازک شدن دیواره واژن و کاهش ذخیره کلاژن ایجاد می گردد .

علائم خشکی واژن

علائم بیماری خشکی واژن عبارت است از: کاهش میل جنسی و درد در هنگام برقراری تماس جنسی، احساس خارش و سوزش و عفونت مجاری ادراری می باشد .

علت خشکی واژن

علل متفاوتی می تواند موجب بروز این بیماری شود، اما علت اصلی آن کاهش سطح هورمون استروژن می باشد و از دلایل کاهش سطح هورمون افزایش سن و یائسگی می باشد، اما از دیگر علل های این بیماری عبارت است از: زایمان و شیردهی، مصرف دخانیات، بیماری های سیستمی، اضطراب، انجام فعالیت های سنگین بدنی، جراحی و در آوردن تخمدان و … می باشد .

زمان مراجعه به متخصص زنان و زایمان

بهتر است زمانیکه با علائم این بیماری مواجه شدید بدون اتلاف وقت به متخصص زنان مراجعه نمایید . زیرا مراجعه به موقع و درمان منجر به پیشگیری از پیشرفت بیماری می شود .

تشخیص بیماری خشکی واژن

ابتدا پزشک به بررسی و معاینه فرد می پردازد سپس ناحیه تناسلی را مورد ارزیابی قرا ر می دهد و در برخی موارد انجام تست های هورمونی و نمونه گیری از واژن در تشخیص بیماری کمک کننده خواهد بود .

دکتر الهه ثناگو جراح و متخصص زنان و زايمان، با استفاده از روش های تشخیصی و درمانی مجهز به بررسی بیماری ها و جراحی های زیبایی زنان می پردازد و از بروز عوارض زیاد جلوگیری می کند. جهت مشاوره با بهترین جراح زیبایی زنان در تهران می توانید با شماره ۲۶۳۱۸۹۲۶ تماس بگیرید یا به آدرس اینستاگرام دکتر الهه ثناگومراجعه نمایید.

تعداد جلسات درمان خشکی واژن

قبل از بررسی و ارزیابی های لازم توسط متخصص زنان و زایمان نمی توان جلسات را به طور دقیق مشخص نمود زیرا  تعداد جلسات درمان با توجه به وضعیت بیمار مشخص می شود، لذا برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تعداد جلسات درمان بهتر است با پزشک خود در این خصوص مشورت نمایید .

درمان خشکی واژن

روش درمان با توجه به شرایط فرد و پیشرفت بیماری متفاوت خواهد بود . یکی از روش های درمان این بیماری هورمون درمانی است که این روش به صورت موضعی انجام می شود اما انجام این روش به طور مداوم می تواند اثرات سوء داشته باشد .

شیمی درمانی و رادیوتراپی از دیگر روش های درمان خشکی واژن به شمار می آید . اما یکی از بهترین روش های درمان که جز کم عارضه ترین خواهد بود استفاده از لیزر می باشد .

روش های درمانی متفاوتی در دنیا وجود دارد اما بی عارضه ترین روش درمان استفاده از لیزر می باشد . در صورتی که علائم این بیماری را در خود  مشاهده می کنید به منظور پیشگیری از پیشرفت بیماری بهتر است به متخصص زنان و زایمان مراجعه نمایید و در خصوص روش های درمان و بیماری خود مشورت های لازم را انجام دهید .

2 + نه =